مطالب مرتبط

5 نکته که رعایت آن جذابیت را به آشپزخانه می‌آورد

5 نکته که رعایت آن جذابیت را به آشپزخانه می‌آورد

شاید به یاد داشته باشید در قدیم وقتی مهمانی برای ما می‌آمد تمام خانم‌ها در آشپزخانه جمع می‌شدند و آنجا به صحبت می‌پرداختند، همین موضوع می‌تواند بیانگر اهمیت بسیار بالای آشپزخانه و دکوراسیون آن باشد.

وقتی کسی وارد آشپزخانه شما می‌شود، ناخودآگاه به تمام قسمت‌ها نگاه می‌کند و آشپزخانه شما را زیر نظر قرار می‌دهد، حالا برخی نکات ریز وجود دارد که باعث می‌شود آشپزخانه شما جذاب به نظر برسد و تمام افرادی که وارد آن می‌شوند از آن لذت ببرند.

برای ایجاد جوی مثبت در آشپزخانه نیازی به تغییرات بسیار بزرگ و گسترده نیست، و رعایت برخی نکات ریز است که باعث می‌شود جذابیت آشپزخانه شما تا حد زیادی بالا برود، ما نیز در این مقاله سعی می‌کنیم با معرفی نکاتی ریز برای داشتن آشپزخانه‌ای جذاب شما را یاری کنیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.


انتخاب رنگ سفید برای آشپزخانه تأثیر بسیار زیادی بر روی جذابیت آن دارد

رنگ سفید شاید برای تمیزی کمی سخت باشد اما بدون شک تأثیر بسیار زیادی بر روی جذابیت آشپزخانه شما دارد. امروزه دکوراسیون‌های سفید در آشپزخانه‌ها زیبایی بسیار زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد و موردتوجه بسیاری از افراد شیک پسند نیز بوده است.

پس شما نیز می‌توانید با انتخاب رنگ سفید برای دکوراسیون آشپزخانه خود زیبایی را برای خود به ارمغان بیاورید و جذابیت آشپزخانه خود را تا حد زیادی بالا ببرید.

از دیگر ویژگی‌های مثبتی که دکوراسیون سفید به آشپزخانه شما می‌دهد این است که به طرز قابل‌مشاهده‌ای باعث دلباز شدن فضای آشپزخانه شما خواهد شد که در مدت طولانی حتی تأثیرات بسیار زیادی بر روی روحیه افراد منزل خواهد داشت.

کابینت سفید رنگ

ایجاد نوعی تضاد در آشپزخانه

گاهی اوقات شاید رنگ سفید برای شما باعث نوعی دل‌زدگی بشود و حس کنید از این یکنواختی خسته شده‌اید، اینجا می‌توانید از نوعی تضاد در آشپزخانه خود استفاده کنید، برای مثال می‌توانید رنگ سفید را با یک رنگ زیبای دیگر ترکیب کنید و فضای خود را از حالت یکنواختی خارج کنید.

استفاده از این کار علاوه بر این که تضاد بسیار زیادی ایجاد می‌کند، باعث نوعی گرمی نیز در منزلتان می‌شود.

استفاده از رنگ ها در ترکیب با کابینت سفید

استفاده از ظروف در فضای آشپزخانه

یکی از راه‌های ساخت آشپزخانهٔ مدرن، بیرون آوردن ظروف زیبا از داخل کابینت‌ها و قراردادن آن ها در معرض دید همگان می‌باشد، این کار علاوه بر این که باعث می‌شود آشپزخانه شما کاربردی به نظر برسد، جذابیت خاصی نیز به آن می‌دهد.

کابینت مدرن

می‌توانید پارچه‌های زیبای خود را در آشپزخانه استفاده کنید

امروزه یکی از راه‌های جذاب کردن هر مکانی اعم از آشپزخانه‌ها، استفاده از انواع پارچه‌های زینتی می‌باشد، پارچه‌ها به دلیل رنگ و نقش زیبایی که دارند، چشم نوازی خاصی به آشپزخانه شما می‌دهند و همین دلیل باعث می‌شود تا جذابیت فضای آشپزخانه شما تا حد زیادی بالا برود.

برای مثال می‌توانید در آشپزخانهٔ خود و بر روی میز غذاخوری، بر اساس نوع دکوراسیونی که دارید، از انواع پارچه‌های زیبا و زینتی استفاده کنید، همچنین برای مثال می‌توانید پیش‌بندها و... را نیز با آن ست کنید تا جذابیت آشپزخانه شما چندین و چندبرابر شود.

استفاده ار پارچه های رنگی در دکوراسیون آشپزخانه

در انتخاب پارچه باید توجه بسیار زیادی کرد، برای مثال نقش و نگاری که برای پارچه انتخاب می‌کنید باید دلنشین و جذاب باشد، سعی کنید از پارچه‌های بسیار تیره در آشپزخانه خود استفاده نکنید چراکه باعث خستگی و دل‌زدگی افراد منزل خواهد شد.

پارچه‌های سفید می‌تواند شادابی و نشاط زیادی به شما هدیه دهد و همچنین می‌تواند فضای آشپزخانه را دلباز و جذاب‌تر کند.

استفاده از لوسترهای مناسب و زیبا برای آشپزخانه

معمولاً در اکثر منازل زمانی که بحث چیدمان دکوراسیون مطرح می‌شود توجهی به لوستر در آشپزخانه نمی‌شود، درحالی‌که امروزه لوستر یکی از مهم‌ترین عناصر ایجاد جذابیت در آشپزخانه می‌باشد و می‌تواند زیبایی فوق‌العاده‌ای به آشپزخانه شما بدهد.

استفاده از لوستر در آشپزخانه

علاوه بر زیبایی ظاهری که لوستر به آشپزخانه شما اضافه می‌کند، روشنایی بسیار زیادی نیز در فضای آشپزخانه برای شما ایجاد می‌کند.

استفاده از لوسترهای مدرن می‌تواند فضای آشپزخانه شما را نیز مدرن کند و تفاوت‌ها را برای شما رقم بزند، توجه کنید که همین نکات ساده باعث می‌شود آشپزخانه‌ای خاص و زیبا داشته باشید.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کنید، انتخاب لوستر بر اساس متراژ آشپزخانه شما می‌باشد، اگر آشپزخانه‌ای کوچک دارید طبیعتاً نمی‌توانید از لوسترهای خیلی بزرگ استفاده کنید چراکه به‌نوعی می‌تواند باعث خستگی برای شما بشود.

استفاده از لوستر در آشپزخانه

همین‌طور زمانی که یک آشپزخانه بسیار بزرگ دارید، حتماً از لوسترهای بزرگ و استیل استفاده کنید، چراکه جلوه و زیبایی خاصی به آشپزخانه شما هدیه می‌دهد.

استفاده از لوستر در آشپزخانه